HU groeit minimaal in vooraanmeldingen

Het aantal studenten bij de HU stijgt dit jaar met 2 procent in de vooraanmeldingen in vergelijking met vorig jaar. Dit is iets minder dan de prognose van 4 procent landelijke groei.

De animo voor de faculteit Natuur en Techniek lijkt fors te dalen. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar meldde zich 14 procent minder studenten. Landelijk is de neergang 7 procent. De faculteiten Economie en Management alsmede Educatie lopen met een respectievelijke groei van 3 en 1 procent landelijk in de pas.

De animo voor de faculteit Gezondheidszorg is behoorlijk: 11 procent meer (ten opzichte van 13 procent landelijk). Communicatie en Journalistiek stijgt 5 procent (landelijk 11 procent) en Maatschappij en Recht tekent voor 4 procent meer studenten (landelijk 7 procent).

De peildatum van de vooraanmelding bij Studielink is medio juni. De ervaring leert dat de definitieve inschrijvingen bij de hogescholen hiervan kunnen afwijken.