HU-studenten na ijskoud avontuur in Frankrijk weer thuis

De HU-studenten van studievereniging Forum zijn aan het einde van de middag weer thuis gekomen. De groep zat sinds gisterochtend 8 uur vast in een Frans wintersportoord.

Falco van Netten, een van de gedupeerde studenten die afgelopen week mee was op ski-vakantie, vertelde in een eerder bericht  zaterdagavond dat de studenten zaterdagochtend om 8 uur hun hostel moesten verlaten. Maar er kwam geen bus om ze te halen. De groep bracht de hele dag in de vrieskou door, waarna zo’n 25 studenten naar een ziekenhuis moesten vanwege onderkoeling. De bussen die hen naar het dal zouden brengen, waren niet gekomen omdat ze op een verkeerde plek stonden.

De beheerder van een restaurant/disco bood de studenten rond acht uur ’s avonds onderdak en gaf ze water te drinken. Hier hebben ze tot vannacht drie uur gezeten.

Toen arriveerde een van de bussen die hen naar het dal brachten. Van daaruit zijn ze verder gereisd naar Nederland. Aan het einde van de middag waren ze thuis.