Kort

HU-studenten niet welkom in UU-bieb (en vice-versa)

Studenten van de HU zijn niet welkom bij de studieplekken in de bibliotheken van de Universiteit Utrecht. Dat bevestigt Maarten Post, woordvoerder van de universiteit. Deze maatregel is al ruim een maand geleden ingesteld. Alleen UU-studenten kunnen er terecht (na reservering) omdat er minder studieplekken beschikbaar zijn vanwege de coronamaatregelen.

Het uitsluiten van HU-studenten in de UU-bibliotheken werd gisteren door HU-student Robin de Ruiter aangekaart in de Hogeschoolraad. De universiteitsbibliotheken op het Utrecht Science Park en in het centrum zijn de afgelopen jaren tijdens tentamenperiodes gesloten voor onder meer HU-studenten. In die weken is het extra druk en de universiteit wil dan de studieplekken reserveren voor de eigen studenten.

Overigens geldt ook dat aan de bibliotheken van de Hogeschool Utrecht (op het USP en Amersfoort) alleen HU-studenten in beperkte mate welkom zijn. Ook zij moeten zich van tevoren online aanmelden.