HU-website beste in categorie onderwijs

UPDATE: filmpje

De nieuwe website van de Hogeschool Utrecht (www.hu.nl) is de beste in de categorie ‘onderwijs’. De organisatie van de verkiezing heeft dit donderdagavond bekend gemaakt.

Een kleine twintig sites deden mee aan de wedstrijd, waaronder meerdere hogescholen, universiteiten, de IB Groep en Studenten.net. Iedereen kon stemmen en de waardering uitspreken over de onderwerpen ontwerp, navigatie en inhoud.

De website van HU heeft met ingang van september een metamorfose ondergaan. Achter de hoofdpagina zitten aparte sites voor onder meer bachelors, onderzoek, masters en bedrijven. Via een navigator is het mogelijk om direct naar opleidingen te gaan.

Onderdeel van de HU-site is www.studentenwereld.hu.nl, waarop tien studenten van alle faculteiten via Google Earth het studentenleven interactief weergeven. Ze houden blogs bij, plaatsen foto’s en filmpjes en communiceren via Twitter

De populairste site in de categorie ‘Onderwijs’ is www.scholieren.com.

De verkiezing van de beste websites (in 21 categorieën) wordt jaarlijks georganiseerd door online marktonderzoeksbureau MetrixLab en Emerce.