HU doet mee aan Tour de France

Burgemeester Jan van Zanen en collegevoorzitter Geri Bonhof hebben tijdens het Topsport Symposium op de faculteit Economie en Management een convenant getekend om te gaan samenwerken bij de Tourstart in 2015.

In dat jaar is de start van de Tour de France, de Grand Départ, ​in Utrecht.

De Hogeschool Utrecht en de gemeente willen samenwerken om de Tourstart succesvol te laten worden. Dat doet de HU volgens Geri Bonhof omdat zij zich betrokken voelt tot de stad en graag wil meewerken aan een goede Tour. De HU geeft geen financiële bijdrage, want dat is overheidsgeld, maar wil via stages, onderzoek of andere betrokkenheid van medewerkers en studenten te ondersteunen.

De Tour de France 2015 begint met een tijdrit van 13,7 kilometer dwars door de stad. De renners zetten eerst koers richting stadion Galgenwaard. Vandaar gaan ze naar het Utrecht Science Park. De finish is bij Utrecht Centraal Station.