HU-studenten winnen prijsvraag Veilig Verkeer Nederland

Een team van vier studenten communicatie van de HU heeft vrijdag 20 juni de finale gewonnen van de Veilig Verkeer Nederland (VVN) Hogescholencompetitie 2014. De opdracht luidde: hoe zorg je ervoor dat jongeren tussen de 13 en 24 jaar minder hun mobiel gebruiken tijdens het fietsen?

De campagne van het winnende team had de slogan ‘Gewoon even niet, dan mis je niks’. Het werd door de jury getypeerd als een krachtig, samenhangend concept met humor, de inzet van social media en een positieve boodschap. De bedoeling is dat jongeren minder gebruikmaken van de mobiele telefoon op de fiets doordat ze het zelf willen, vanuit een intrinsieke motivatie. Hiermee wordt blijvende gedragsverandering gestimuleerd.

Coen Swijnenberg en Sander Lantinga
Radio-dj’s Coen Swijnenberg en Sander Lantinga presenteerden afgelopen vrijdag de finaleshow, waaraan vier hogescholen meededen: behalve de HU waren dat de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, Fontys Hogeschool Eindhoven en Hogeschool Windesheim Zwolle. De studenten Suze van Houten, Ruben van Bambost, Thomas Bakker en Jort Blankesteijn wisten een overtuigende presentatie neer te zetten. Het resultaat was een groot applaus en voor elk teamlid een fiets.

Veilig Verkeer Nederland daagt elk jaar communicatiestudenten uit door middel van een competittie om een verkeersveiligheidcampagne te ontwikkelen voor de doelgroep jongeren.

Bron: HU Redactie