Ict-storing treft deel van de HU

Een deel van de HU is maandagmiddag 30 november geteisterd door een internetstoring. De locaties Oudenoord, Nijenoord en Padualaan 99 waren zeker een uur verstoken van internet, e-mail en gebruik van de vaste telefoons.

Andere gebouwen van de hogeschool hadden geen ict-problemen omdat er een back-up functioneerde. De oorzaak van de storing is een stukgetrokken kabel in de Padualaan 101. Dit voormalig onderkomen van de Faculteit Economie en Management wordt momenteel verbouwd.

De storing duurde grofweg van half drie tot half vier. Daarna was het euvel volgens een ict-medewerker verholpen. Maar op het eind van de middag stonden de schermen op de Faculteit Communicatie en Journalistiek nog op zwart.