Ideaal restaurant, dat Happietaria. Maar waar zit het?

Kijk eens goed naar het interieur, op de foto hierboven: de kenner ziet meteen wat voor gebouw dit is. En ja, het is ook een restaurant, zie de tafeltjes en stoeltjes. Maar dat is het slechts voor korte tijd, tot 9 maart aanstaande.

Het gebouw is dus op de eerste plaats een molen. Het houtwerk, het katrol met touw en tandwielen, dat zijn de aanwijzingen. Al in 1739 begonnen de wieken ervan te draaien. Wie de hele geschiedenis wil lezen, kan op de website terecht van Molen de Ster.

Mooier nog dan de geschiedenis is het heden. Kijk maar op de foto hiernaast: vrijwilligers werken samen – jong en oud, student of niet – voor het tijdelijk restaurant Happietaria, al 22 jaar het idealistische en laagdrempelige restaurant van Utrecht. En ook onder de gasten zijn veel studenten. Omdat het eten betaalbaar is, lekker en met verse ingredienten. Kijk maar: courgette, boontjes, en dat is maar het begin.

Nieuwsgierig geworden? Reserveren is nodig en kan via de website van happietaria-utrecht.nl. Adres: Molenpark 3, in Lombok, Utrecht.