‘Ik kijk uit naar de finale’

Nadat Anne van Aalst eerder de beste voorlezer van HU Amersfoort was, is zij nu ook uitgeroepen tot beste voorlezer van de provincie Utrecht. Daardoor staat Anne 20 mei in de finale van de landelijke Pabo Voorleeswedstrijd.

Anne imponeerde de jury in de provinciale finale met een voorlezing uit het boek ‘De televisie komt’ van Wilma Degeling en Veronica Nahmias. De jury waardeerde de keuze voor een historisch boek en vond dat Anne de verschillende personages goed kon neerzetten zonder stemmetjes te gebruiken.

‘De dagen voorafgaand aan de wedstrijd heb ik mij voorbereid door thuis een aantal keren hardop voor te lezen, maar wanneer je daar bent is het toch heel anders. Ik kijk uit naar de landelijke finale’, vertelt de winnares.

Tijdens de landelijke finale wordt Anne gesteund door kinderen uit haar stageklas. Zij worden met een touringcar naar de finale gebracht.

Foto: Annemiek van Benthem