Kort

In quarantaine in een hotel, dat lijkt een realistisch plan; maar het ‘pop-up-park’ is al van de baan

Studenten die positief testen op corona kunnen binnenkort misschien een week in quarantaine in een hotel. Dan zijn ze geen gevaar meer in een studentenhuis. Waarnemend burgemeester Den Oudsten ging vorig week tijdens de vergadering van de gemeenteraad akkoord met het voorstel van Student & Starter, schrijft universiteitsplatform DUB. Hij gaat onderzoeken of hotels hier oren naar hebben.

Verder bleek tijdens de vergadering dat een ‘pop-up-park’ in de Jaarbeurs waarschijnlijk niet doorgaat. Utrechtse studentenkoepels bedachten zo’n indoor park als een van de mogelijkheden in de strijd tegen corona. De burgemeester vond het een ‘leuk en creatief’ plan, maar kan niet voldoen aan de wens. De aangescherpte coronamaatregelen verbieden grootschalige bijeenkomsten.