Ingeblikt HU-boekje voor Europese ministers

Burgemeester Aleid Wolfsen overhandigt vanavond een boekwerkje van Studium Generale van de HU aan de deelnemers van de ministersconferentie in Utrecht.

Het boekje is voor de gelegenheid ingeblikt en bevat interviews met adviezen van drie Utrechtse jongeren/studenten die moesten opboksen tegen vooroordelen en ander onrecht. Studium Generale hoopt dat de ministers hierdoor hun ‘blik openen’ voor de problemen van jongeren.

Utrecht is van 15 tot en met 17 november de gastheer van de 16e ministersconferentie van de Raad van Europa. Circa vijftig ministers en andere vertegenwoordigers van de Europese landen zijn hier aanwezig.

In de afgelopen maanden voerden studenten van verschillende HU-opleidingen gesprekken met jongeren, wat uitmondde in een debat  tijdens de Culturele Zondag op 8 november. Die stond in het teken van de val van de muur in Berlijn. Jongeren discussieerden onder meer over de ‘muren’ waar zij binnen het onderwijs tegenaan lopen.