Introductie Amersfoort slechts op één dag

Foto: Twitter/AID 2016

De Amersfoortse Introductie Dag (AID) barst dinsdag 29 augustus los. De introductie duurt geen drie dagen zoals gebruikelijk was, maar slechts één dag.

De reden voor het inkorten van de introductie is het grote aantal deelnemers. Ook dit jaar doen niet alleen nieuwe studenten van de HU Amersfoort mee, maar ook de mbo’ers die les krijgen in het gebouw aan de Nieuwe Poort 21. Sinds 2015 zijn twee afdelingen van het MBO Amersfoort in het HU-gebouw gevestigd. Voor hen is de introductie verplichte kost.

Zo’n duizend studenten hebben zich aangemeld voor de AID. ‘Het aantal deelnemers is verdriedubbeld in vergelijking met vorig jaar. Dat komt door de toestroom van mbo’ers. Het leek ons goed om eerst maar eens één introductiedag te organiseren voor zo’n grote groep. Volgend jaar zien we wel weer verder’, zegt Sander Maas van de AID in het AD Amersfoort.

30 graden
Op de Facebookpagina wordt gewaarschuwd voor het warme weer. Het kan 30 graden worden. ‘Drink genoeg water, trek makkelijke en koele kleding aan en vergeet vooral je zonnebrand niet mee te nemen.’

De studenten melden zich ’s ochtends in het gebouw van de HU en zullen later op verschillende locaties in de stad spelletjes doen en sporten. ‘s Avonds is er feest in de Flint met onder andere DJ’s La Fuente, Robin SHOTS en Chris-Tee en een DJ-contest.