‘Jongeren onderschatten risico’s op Aids en HIV’

‘Jongeren onderschatten risico’s op Aids en HIV’. Dat zegt de International Federation of Medical Students Asscociations (IFMSA), een internationale studievereniging voor medicijnstudenten.

Vanwege Wereld Aids Dag (afgelopen zaterdag) deelde de club vandaag bij de ingang van het UMC samen met de Nationale Jeugd Raad (NJR) 3500 zadelhoesjes en condooms uit met de kreet: ‘ Waarom wel om je zadel en niet om je l*l’.

Veel jongeren denken ‘dit kan ons niet gebeuren’, meent de IFMSA, en toch is Aids en HIV opkomend onder heteroseksuelen. Het kennisniveau moet omhoog, bijvoorbeeld over wat het betekent om je leven lang afhankelijk te zijn van medicatie.

Ook in zes andere studentensteden werden zadelhoesjes en condooms uitgedeeld. Verder organiseren studentenverenigingen deze week door het hele land evenementen om geld in te zamelen voor de strijd tegen Aids/HIV, de opbrengsten gaan naar Stop aids Now.