Keuzegids Masters opnieuw zonder rankings

De Keuzegids Masters 2022 is deze week verschenen. De jaarlijkse uitgave bevat een beschrijving van de opleiding, de toelatingseisen en de kansen op de arbeidsmarkt. De studenten geven hun oordeel over onder meer de inhoud van de opleiding, de docenten en de sfeer.

In tegenstelling tot andere Keuzegidsen publiceert die over de masters sinds de vorige uitgaven geen lijstjes met best scorende instellingen of rankings van opleidingen. De gids baseert zich in de waardering voor opleidingen alleen op de Nationale Studentenenquête. ‘De mening van studenten is zeer waardevol, maar niet genoeg om iets te zeggen over de kwaliteit van de opleiding’, meldt de redactie.

In de Keuzegids komen 12.000 masters aan bod. Het merendeel zijn universitaire studies, maar er staan ook de hbo-varianten in. De HU telt een kleine 30 masters, zoals Engineering, Fysiotherapie en Projectmanagement.