Klachten van bewoners en SP-jongerenclub ROOD over Camelot Campus 030

Schaf de schoonmaakkosten af, verlaag de bijdragen voor de wasmachine en repareer de verwarming. Dat zijn enkele eisen die de SP-jongerenclub ROOD in een boze brief gestuurd heeft naar Camelot Europe. Ze doen dit namens ruim tachtig studenten die wonen in de in juni geopende Camelot Campus 030.

Het vastgoedbedrijf is de bouwer en beheerder van het complex met zo’n vierhonderd gemeubileerde woningen voor Nederlandse en internationale studenten. Het staat in het Utrecht Science Park. Opdrachtgever is de Universiteit Utrecht.

De studenten vinden dat ze te veel betalen voor de geleverde kwaliteit. Ook willen ze meer transparantie over de servicekosten die ze betalen. Daarnaast klagen ze erover dat er alleen een contract in het Nederlandse bestaat, terwijl velen buitenlands zijn. De studenten en ROOD vragen voor 1 januari 2021 een antwoord.