Kleine veertig procent vult enquête in

Zo’n 38,2 procent van de HU-studenten heeft de Nationale Studenten Enquête (NSE) ingevuld. Dat is in totaal bijna vijftienduizend personen.

De hoogste score valt te noteren bij de faculteit Gezondheidszorg: 46 procent. Daarentegen leverden de studenten van de faculteit Communicatie en Journalistiek het laagste aandeel met 32 procent.

De NSE vond plaats van 1 februari tot 4 april. Er deden 67 instellingen van hoger onderwijs aan mee. Studenten kunnen hiermee hun mening geven over onder meer het onderwijs, de docenten en de faciliteiten.

De resultaten worden gebruikt om te bezien wat er binnen de opleidingen kan worden verbeterd. Ook vormen ze de basis van de voorlichtingssite www.studiekeuze123.nl en de jaarlijkse kwaliteitsanalyses in de Keuzegids Hoger Onderwijs en Elsevier.