Lage score in Keuzegids ‘onaanvaardbaar’

De één na laatste plaats van de HU in de Keuzegids is voor het college van bestuur ‘onaanvaardbaar’. ‘We weten waar de problemen liggen en we werken aan verbeteringen’, zo schrijft het college in een verklaring die op de interne HU-site is gepubliceerd.

In de Keuzegids HBO Voltijd 2012 neemt de HU de tweede plaats van onderen in, net boven hekkensluiter Inholland. De ranking is vooral gebaseerd op de oordelen van studenten uit de Nationale Studentenenquête, maar weegt ook het studiesucces en de deskundigenoordelen uit de accreditatie mee.

Er worden gesprekken gevoerd met studenten, docenten en leidinggevenden om de belangrijkste knelpunten in de tevredenheid van studenten te traceren en aan te pakken, stelt het college. Er zijn inmiddels eenduidige afspraken gemaakt over roostering, nakijktermijnen en verwerking van cijfers in studievolgsysteem Osiris. ‘De komende periode wordt de ingezette verbeteraanpak onverminderd voortgezet.’

Op donderdag 27 oktober is van 15.00 tot 17.00 uur een bijeenkomt gepland waarbij studenten en medewerkers met elkaar in gesprek gaan over het verhogen van de tevredenheid van de studenten en de kwaliteit van het onderwijs.