Kort

Landelijke Docent van het Jaar geeft les aan de Hanze Hogeschool

De beste docent in het hoger onderwijs geeft les aan de Hanze Hogeschool in Groningen. Jessica Zweers is uitgeroepen tot Docent van het Jaar 2021. De docent Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek blinkt uit in onderwijsvernieuwing en weet studenten te inspireren, meldt studentenorganisatie ISO, de organisator van de verkiezing.

Het is de zevende keer dat het ISO de landelijke docentverkiezing in het hoger onderwijs organiseerde. Andere genomineerden waren Arianna Pranger (Universiteit Leiden/LUMC), Machiel Blok (Hogeschool Rotterdam) en Karen Kotten-Lips (Hogeschool Arnhem en Nijmegen).

HU-docent Amin Asad (Instituut voor Recht) was genomineerd voor de landelijke verkiezing, maar haalde de finale niet. Hij mag zich wel Docent van het Jaar 2021 van de HU noemen.