7 Tips voor in de meivakantie

Heb je nog geen idee wat je in de meivakantie gaat doen? Trajectum geeft 7 tips.

Tip 1 (29 en 30 april): Feesten totdat je erbij neervalt! In en rondom Utrecht zijn er genoeg ‘oranje’ dingen te doen. De vrijmarkt begint zondag om 18.00 uur, en duurt tot en met de volgende dag 18.00 uur. Het gros zoekt in de Koninginnenacht een kroeg of discotheek op. Wil je wel feesten maar niet uren lang in de rij staan van je favoriete club?  Ga dan rond een uur of elf die kant op en neem je poncho mee vanwege de bierregen. Na een nacht doorhalen, geef je maandag je overgebleven geld uit aan onzinnige dingen op de vrijmarkt.

Tip 2 (1 mei): De Dom is met zijn 113 meters de grootste kerktoren van Nederland. Elke heel uur van 11.00 tot 16.00 uur kun je met een gids de trots van Utrecht beklimmen. Op vertoon van je studentenpas of CJP kan je voor slechts 7,50 euro naar binnen.

Tip 3 (2 mei): Heb je liever grond onder je voeten ga dan naar de mysterie van het universum kijken. Museum en Sterrenwacht Sonnenborgh zoomt nog tot en met 1 juli 2012 in op ons zonnestelsel. Studenten met CJP kunnen voor 4,50 euro naar binnen. Geen CJP? dan betaal je 7 euro's. Sonnenborgh is open van 11.00 tot 17.00 uur.

Tip 4 (3 mei): Deze donderdag is de Dag van de Lach, maar ook DE stapavond voor studenten. Tijd dus voor Pop-O-Matic in Tivoli op de Oudegracht. Vanaf 23.00 uur is de zaal open en kun je op vertoon van je studentenpas gratis naar binnen. Geen studentenpas? Dan betaal je aan de deur 4 euro entree. En vergeet niet: smile!

Tip 5 (4 mei): Traditioneel herdenken we op 4 mei om 20.00 uur de oorlogsslachtoffers door twee minuten stil te zijn. Op de Dam in Amsterdam zullen ruim 20.000 belangstellenden, verschillende toespraken toehoren met als hoogtepunt het neerleggen van de krans door onze koningin. Wil je ook naar de Dam, ga er dan op tijd naartoe. Anders heb je kans dat je strandt in de Kalverstraat.

Tip 6 (5 mei): Vier van de bevrijding van Nederland! Met talloze gratis bevrijdingsfestivals door heel het land. In Utrecht is het festival in Park Transwijk. Vanaf 12.00 tot 24.00 uur kun je genieten van optredens van onder andere Nick & Simon, Boemklatsch en Tribute 2 Bob Marley. Yeah man.

Tip 7 (6 mei): De eerste zondag van de maand zijn de winkels in Utrecht centrum van 12.00 tot 17.00 uur geopend. Maar je kunt natuurlijk ook de hele dag in bed blijven liggen, want al was het feest gisteren nog zo leuk. De kater komt altijd later.

Foto: Bevrijdingsfestival Utrecht 2011