LSVb roept studenten op om online te demonstreren

De Landelijke Studentenvakbond roept studenten buiten Amsterdam op om online mee te doen aan het studentenprotest van aanstaande vrijdag. Met dat protest, onder de noemer ‘Wij willen naar school’, geven studenten aan dat ze meer fysiek onderwijs willen. De bond ziet veel steun van studenten maar raadt aan om niet naar Amsterdam af te reizen vanwege de huidige coronamaatregelen. Studenten die in de hoofdstad wonen, zijn welkom om te demonstreren. Ze moeten zich wel aan de 1,5 meter regel houden en een mondkapje dragen.

Studenten buiten Amsterdam kunnen volgens de bond online demonstreren door een bord te maken met daarop de hashtag #ikwilnaarschool en een foto daarvan te delen op social media. Ook kunnen ze voorafgaand aan het protest de online petitie tekenen. De organisatie zal namens deze studenten borden maken waarop het aantal ondertekenaars wordt vertegenwoordigd. Zo zijn ze ondanks hun afwezigheid op het Museumplein toch zichtbaar tijdens het protest.