Lucas van Gils tweede bij Premier Gezocht

HU-student Lucas van Gils is als tweede geëindigd in het tv-programma Premier Gezocht. Winnaar werd Gor Khatchikyan, student geneeskunde aan de Universiteit van Amsterdam.

De finale van het vpro-programma, dat donderdagavond 18 oktober live werd uitgezonden, kende een uiterst spannende ontknoping. André Rouvoet zei namens de andere juryleden Alexander Pechtold en Jacqueline Cramer: ‘Wij hebben de overtuiging dat hier twee finalisten staan die alles in zich hebben om op enig moment het Torentje in te lopen.’
Toch zette de jury Van Gils op een voorsprong. Zij gaven de vierdejaars pedagogiek 60 punten tegenover 40 voor Khatchikyan. Maar ook het publiek had een grote inbreng wie de ‘minister-president van de toekomst’ wordt. Het publiek bleek meer op de hand van de Amsterdamse student. Khatchikyan won uiteindelijk met 113 punten tegenover 87 voor Van Gils.

Het tv-programma Premier Gezocht is een zoektocht naar hét politieke talent van de toekomst. Zestien kandidaten streden in zes afleveringen tegen elkaar. Uiteindelijk belandden vier kandidaten in de finale. Halverwege de live-uitzending bleven Van Gils en Khatchikyan over.

Zie de finale op Uitzendinggemist.nl.