Pop-up camping tegen woningnood internationale studenten

Met drie tentjes, campingstoeltjes en een spandoek voerden enkele studentenorganisaties een ludieke actie tegen de slechte huisvesting voor internationale studenten.

‘The Student Camping’ staat op het spandoek bij de ‘pop-up camping’ op een veldje in De Uithof. Met de camping willen een aantal studentenorganisatie de HU, Universiteit Utrecht en studentenhuisvester SSH op de ‘belabberde’ huisvestingssituatie van buitenlandse studenten die in Utrecht komen studeren, wijzen.

Duur
‘We krijgen signalen dat internationale studenten terug moeten naar hun eigen land omdat ze geen kamer kunnen vinden’, zegt Martijn Grul, voorzitter van VIDIUS studentenunie. Vooral kamers op de particuliere markt zijn vaak van slechte kwaliteit en erg duur.

De actie is georganiseerd door VIDIUS, SSH-huurdersorganisatie BoKS en de internationale studentenorganisaties ESN Utrecht en BuddyGoDutch. De protesterende studenten zijn niet van plan de nacht op de geïmproviseerde camping door te brengen. De tenten worden later in de middag weer ingepakt.

Lees ook: Studentenbonden slaan alarm: veel internationale studenten dakloos