Lunchbijeenkomst vanwege de aardbeving in Turkije en Syrië

Foto: iStock

Donderdag 16 februari vindt op Hogeschool Utrecht een bijeenkomst plaats voor iedereen die steun kan gebruiken vanwege de aardbeving in Turkije en Syrië. Het is een informele meeting met gratis lunch aan Heidelberglaan 9.

De bijeenkomst is van 11 tot 13 uur en wordt georganiseerd door het Netwerk Diversiteit & Inclusie en HU Home, dat ondersteuning biedt aan vluchtelingstudenten. De samenkomst is niet alleen gericht op groepen met een Turkse of Syrische achtergrond, maar staat open voor alle studenten en medewerkers. De Turkse en Syrische studenten aan de hogeschool zijn erover door het International Office geïnformeerd.

De organisatoren leven mee met de slachtoffers in de getroffen gebieden. Ze willen iets doen voor de studenten en medewerkers die daar familieleden en bekenden hebben. ‘Maar de lunchbijeenkomst is bedoeld voor iedereen die er behoefte aan heeft’, zegt diversity officer Elena Valbusa. ‘Het is crisis. De impact van de aardbeving op onze studenten en medewerkers is enorm. We willen mensen de gelegenheid geven bij elkaar te komen en lief en leed met elkaar te delen.’

Studentendecanen en -psychologen

De HU is begaan met studenten en medewerkers die familieleden of bekenden hebben in Turkije en Syrië. Dat staat ook in een bericht op het interne Sharepoint. Studenten kunnen hulp vragen aan studieloopbaanbegeleiders en leerteamcoaches. Ook staan studentendecanen en -psychologen klaar. Medewerkers kunnen terecht bij leidinggevenden en vertrouwenspersonen.

Studenten en medewerkers die geld willen doneren kunnen dat doen op giro 555, vermeldt het bericht.