Maya Lievegoed winnaar TEDx Talentstage

Maya Lievegoed, onderneemster uit Arnhem, won donderdagavond de TEDx Talentstage. HU-student Ellen Schepens eindigde op nummer 2.

Winnaar Lievegoed (foto) hield een verhaal over haar jeugd tussen psychiatrische ouders, je daaraan ontworstelen en hoe ze organisaties en individuen helpt bij het naar boven halen van talent en kennis. Schepens, student medische hulpverlening, sprak over een mislukte medicijnenstudie, niet meer weten wat je wilt en uit de mislukking de kracht vinden om een ambulanceproject in Kenia op te zetten.

Jury
In acht minuten moesten de tien kandidaten de jury overtuigen van een goed idee, een visie voor een betere wereld. De winnaar mag op 17 april tijdens TEDx Utrecht in de stadsschouwburg spreken. Studium Generale van de HU en Centre of Expertise Creatieve Industrie organiseren TEDx Utrecht dit jaar voor de tweede keer.

Foto: Jan Willem Groen

De voordrachten van de TEDx Talentstage zijn hier na te kijken