Meer plannen voor tijdelijke studentenkamers

De gemeente Utrecht heeft plannen voor tijdelijke studentenhuisvesting op nog twee locaties in de stad. In een leeg kantoorpand aan de Europalaan zouden 200 studentenkamers kunnen komen. Verder wordt gekeken naar de mogelijkheid om 550 semi-permanente studenteneenheden te bouwen aan de Cartesiusweg.

De gemeente is voorstander van het ombouwen van lege kantoorpanden naar studentenkamers, maar ditmaal is er terughoudender gereageerd vanwege de aanwezigheid van een tippelzone aan de voorzijde van het pand aan de Europalaan. ‘De gemeente staat open voor transformatie, maar we moeten eerst kijken naar wat de mogelijkheden en de voorwaarden zijn’, meldt een gemeentewoordvoerder aan de Telegraaf.

Voor de 550 semi-permanente woningen aan de Cartesiusweg dient het bestemmingplan te worden aangepast, maar het college van B&W heeft inmiddels ingestemd met de bouw van de panden op het industrieterrein. De studenteneenheden zullen gebouwd worden voor een periode van 15 jaar. Indien er geen bezwaren binnenkomen bij de gemeente zal in het eerste kwartaal van 2014 met de bouw worden gestart.

Ook het Provinciehuis in Rijnsweerd wordt verbouwd tot tijdelijke onderkomens voor studenten.