Minister keurt kwaliteitsafspraken van de HU definitief goed

Onderwijsminister Van Engelshoven heeft vrijdag definitief de kwaliteitsafspraken van de HU goedgekeurd. Dat meldde collegevoorzitter Jan Bogerd woensdag aan de Hogeschoolraad.

Hiermee is de laatste hobbel genomen en komen tot 2024 enkele tientallen miljoenen euro’s extra beschikbaar voor de hogeschool. Het geld is een compensatie voor de afschaffing van de basisbeurs. De HU wil hiermee vooral extra docenten aannemen.

In december 2018 liet een commissie van accreditatie-organisatie NVAO weten een negatief advies te geven over een belangrijk deel van de kwaliteitsafspraken van de HU. Het college van bestuur kwam daarop met nieuwe plannen met meer input van instituten. Die kregen een positieve waardering van de NVAO.