Mag je studenten redenen geven om niet te vaccineren?

Foto: Kees Rutten

Voor deze podcast gaat redacteur Lisa de Vries in gesprek met collega Rachel Kloek over haar artikel ‘Tien redenen om je niet te laten inenten, volgens deze studenten’.

In het artikel van 22 juni leggen studenten uit waarom ze zich niet laten vaccineren. Het verhaal trok meer dan 30.000 lezers, weet nog elke dag nieuwe lezers te vinden en blijft reacties opleveren. En bij de reacties lijkt de wereld weer verdeeld in slechts twee kampen: voor- en tegenstanders van vaccineren.

Terwijl het nou net niet de bedoeling was om te verzanden in zo’n simpele tegenstelling. Maar wat was dan wel het idee achter het verhaal? Waarom schreef ze het en wat vond de rest van de redactie?

Lisa en Rachel in gesprek: over waarheid en argumenten. Over familie, een boze hoofdredacteur voor publicatie en een woedende collega-redacteur daarna. En natuurlijk die ene vraag: ben jij al gevaccineerd?

Montage: Lisa de Vries

Ook interessant: Tien redenen om je niet te laten inenten, volgens deze studenten