Nieuwbouw Internationale School in USP opnieuw vertraagd

De nieuwbouwplannen van de Internationale School in het Utrecht Science Park (USP) is vertraagd. Aanvankelijk zou de school het pand aan de Cambridgelaan in 2022 betrekken. Een volgende datum was gepland in 2023 maar nu wordt het schooljaar 2024/2025, schrijft DUIC.

De Internationale School huist nu in de Van Bijnkershoeklaan maar groeit uit zijn jasje. IS Utrecht gaat bouwen op het weiland tussen het nieuwe RIVM-pand en de studentenflat aan de Cambridgelaan. De school heeft echter meer tijd nodig om de financiering rond te krijgen.

De Internationale School telt 1200 leerlingen van 4 tot en met 19 jaar. Kinderen van expats en internationaal georiënteerde ouders krijgen er onderwijs. De gemeente draagt financieel bij aan de nieuwbouw en is in gesprek met de school of ze ook deels borg staat.