Academische pabo genomineerd

De academische lerarenopleiding in Utrecht is genomineerd voor de Award Onderwijsvernieuwing 2008. De prijs wordt 19 november uitgereikt tijdens het Nationaal Onderwijs Congres.

Samen met twee andere genomineerden presenteert de Academische Lerarenopleiding Primair Onderwijs (ALPO) het initiatief van de HU en Universiteit Utrecht middels een videoboodschap en een interview ter plekke. Congresganger kunnen vragen stellen, waarna er wordt gestemd.

Afgestudeerden van de ALPO krijgen zowel een wetenschappelijk diploma onderwijskunde als lesbevoegdheid voor de lagere school. De opleiding is in september met vijftig studenten gestart. Andere genomineerden zijn: de opleiding commercieel management van de Hogeschool Zuyd (met het concept vraaggestuurd competentiegericht maatwerk) en de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (vanwege een onderzoek onder enkele vmbo-scholen naar didactiek van kunstvakken).

De twaalfde editie van het onderwijscongres vindt plaats op 19 en 20 november in het WTC in Rotterdam.