Ad Franzen gekozen tot Docent van het Jaar

Hij is ‘flabbergasted’. Ad Franzen, docent bij de faculteit Communicatie en Journalistiek (FCJ), is gekozen tot Docent van het Jaar 2012. Ook won hij de publieksprijs van de beste docent-verkiezing.

Dat bleek donderdagavond 19 april tijdens de finale van de vierde verkiezing van de Docent van het Jaar, georganiseerd door Studium Generale en Trajectum. De vijf finalisten gaven tijdens de bijeenkomst elk een minicollege van tien minuten. De jury onder voorzitterschap van collegelid Huib de Jong bepaalde daarna wie de beste was. Het publiek mocht stemmen voor hun favoriet.

‘Ik ga voor de publieksprijs’, riep Franzen voorafgaand aan zijn college. Hij stond enkele jaren geleden ook al in de finale, maar greep toen naast de prijs. Hij is docent statistiek en onderzoek bij de opleidingen communicatiemanagement en international communication and media en gaf ook les bij de faculteit Economie en Management.

‘Ik had zelf niet gedacht dat ik deze wedstrijd zou kunnen winnen’, zei hij nadat bekend werd dat hij zowel de jury- als de publieksprijs in de wacht heeft gesleept. ‘Maar door de steun van de studenten is dat wel gelukt.’

Andere finalisten waren: Monte Amador (docent multimedia bij de FCJ), Rita Garretsen-Denkema (docent mondzorgkunde bij de faculteit Gezondheidszorg), Kjell van der Giessen (docent projectmanagement bij de FCJ) en Henry van Kraanen (docent rekenen, wiskunde en didactiek bij de pabo Amersfoort, faculteit Educatie).