Andere locatie daklozenopvang in beeld

Het college van B&W van Amersfoort gaat onderzoeken of de opvang van daklozen- en alcoholverslaafden op een andere locatie mogelijk is. De omstreden vestiging in het Oliemolenkwartier, nabij de HU Amersfoort, is daarbij mogelijk van de baan.

Dit schrijft het Amersfoorts college in een brief aan de gemeenteraad. De geplande behandeling tijdens de vergadering van dinsdag 3 juli zou dan worden uitgesteld tot na de zomervakantie. In beeld is de locatie de Kleine Haag, tussen de Zuidsingel en Stadsring.

De HU heeft net als enkele bedrijven en ROC’s fel geprotesteerd tegen de vestiging van de opvang in het Oliemolenkwartier. Het schaadt de ontwikkeling van het gebied tot creatieve broedplaats en studentencampus, schreef HUA-directeur Ramses de Groot in een brief. Daarbij zal het gebouw door de komst van de daklozen en verslaafden extra beveiligd moeten worden en bestaat de kans dat er zich minder studenten aanmelden.