Blom stopt als directeur Natuur en Techniek

Robert Blom treedt met ingang van 1 september af als directeur van de faculteit Natuur en Techniek. Vanuit zijn adviesbureau gaat hij een programma over duurzaamheid voor de HU opzetten.

Blom is sinds 2002 directeur van de faculteit. Eerder werkte hij als directeur Rekencentrum voor de Universiteit Wageningen. In 1998 zette hij het adviesbureau Blom Innovatie & Management op, dat werkzaamheden verrichtte voor verschillende hogescholen en universiteiten.

Het college van bestuur en Blom hebben na goed overleg tot de overstap besloten. Er ligt geen conflict of verschil van inzicht aan ten grondslag. ‘De Hogeschool wil zich op duurzaamheid profileren en daar ligt een geweldige kans, ook voor mij’, zegt Blom.

Het programma ‘Duurzaam denken en handelen’ is een meerjarenprogramma dat alle thema’s van duurzaamheid (van energie tot gedrag) beslaat. Volgens Blom besteedt de HU in toenemende mate aandacht aan duurzaamheid in het onderwijs en bij het toepassen van technieken. ‘In de toekomst hopen we niet alleen de nieuwe ontwikkelingen op duurzaamheid te kunnen volgen, maar met hbo-onderzoek daar zelf aan bij te dragen.’