Bokshandschoenen voor Plasterk

De Landelijke Studentenvakbond heeft minister Plasterk vanochtend een paar bokshandschoenen aangeboden. "We hopen dat hij wil vechten voor het hoger onderwijs."
Prinsjesdag komt eraan en in de ministerraad wordt deze week druk onderhandeld over de begroting voor 2010. De LSVb is bang dat de verwachte bezuinigingen ook het onderwijs zullen treffen.
Behalve de bokshandschoenen, die de minister in dank aanvaardde, overhandigden de studenten een lijst met ’tien goede redenen’ om juist in tijden van crisis te investeren in hoger onderwijs. Net als de
koepelorganisaties van universiteiten en hogescholen wijzen ze op de "fenomenale groei" van het aantal vooraanmeldingen. "Om de kwaliteit te waarborgen en de massaliteit tegen te gaan, moeten instellingen financieel worden bijgestaan", vindt LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk.