Brand in studentenflat De Uithof

In studentenflat Casa Confetti aan de Heidelberglaan op De Uithof is woensdagavond 4 januari brand uitgebroken. Het vuur woedde in een kamer op de zevende verdieping. Over de oorzaak is nog niets bekend.

De brandweer, ook uit omringende gemeentes, rukte met veel materieel uit en had het vuur snel onder controle. Volgens een woordvoerder van de brandweer zijn waarschijnlijk alle bewoners het 280 kamers tellende complex ontvlucht. De ontruiming verliep zonder problemen.

Enkele bewoners zijn door ambulancepersoneel onderzocht omdat ze veel rook hadden ingeademd. Even na een uur 's nachts konden de bewoners weer terug naar hun woningen. 'De schade aan de getroffen eenheid is aanzienlijk. Schade aan omliggende eenheden lijkt vooralsnog mee te vallen', schrijft SSH in een bericht op de site. Volgens een aantal studenten is het brandalarm niet afgegaan, maar volgens SSH hebben de brandveiligheidsinstallaties goed gewerkt.

Video en audio van de brand bij RTV Utrecht.