Brief over afsluiten energie is foutje

Een onbekend aantal studentenhuizen in Utrecht heeft een brief ontvangen waarin gedreigd wordt om gas en elektriciteit af te sluiten. Volgens SSH Utrecht, eigenaar van de panden, gaat het om een fout van energienetwerkbeheerder Stedin.

SSH heeft de afgelopen dagen tientallen telefoontjes van verontruste huurders gekregen, meldt een woordvoerster. SSH zou volgens Stedin (voorheen onderdeel van Eneco) voor de betreffende panden geen nieuw contract voor de levering van energie hebben afgesloten. Maar SSH zegt dat dit wel het geval is.

Nadat SSH de netwerkbeheerder hierop heeft aangesproken is de aangekondigde afsluiting van de baan, zegt de woordvoerster. Het misverstand is ontstaan nadat de studentenhuisvester onlangs nieuwe contracten heeft afgesloten voor de levering van energie. ‘SSH heeft veel panden en dus zijn er ook veel contracten. Bij het invoeren van de gegevens zijn bij Stedin fouten gemaakt. Ze zijn die nu per huis aan het controleren.’

Stedin kan niet op korte termijn reageren.