Campagne tegen hoge kamerhuren

USF Studentenbelangen start een campagne tegen de hoge kamerhuren in Utrecht. Maandagavond 1 september wordt het startschot gegeven met een plakactie op de Neude.

De aftrap wordt gedaan door Tweede Kamerlid Ineke van Gent van GroenLinks. De bedoeling is dat op allerlei plekken in de stad posters komen te hangen die studenten wijzen op de hoge huren. Volgens de organisatie betalen kamerbewoners gemiddeld 113 euro per maand te veel.

Ter ondersteuning van de campagne is de website www.normalehuur.nl gelanceerd. Hier kunnen huurders berekenen of zij te veel voor hun woonruimte betalen en aankloppen voor advies. Tevens biedt USF ondersteuning aan huurders die naar de Huurcommissie stappen om huurverlaging af te dwingen.