Chang-klachten

Een Belgische student heeft bij de Utrechtse politie en SP-jongerenorganisatie ROOD een klacht over huisbaas Betty Chang ingediend. Volgens de student heeft zij contractbreuk gepleegd.

Steven Jeuris, is begonnen met de master game and media technology, en zijn ouders wonen in Leuven en hadden begin juni een afspraak met Chang om een kamer te bezichtigen. Op het adres aangekomen bleek de ruimte al verhuurd te zijn. Het drietal werd doorverwezen naar een andere kamer. Medio juli betaalde Jeuris driehonderd euro borg en enkele maanden huur aan Chang. Half augustus kon de student er in trekken, zo was de afspraak.

Toen het gezin eind van die maand met een vrachtwagentje met huisraad arriveerde bleek er een Duitse student te wonen. Na veel aandringen en dreigen om naar de politie te stappen,kreeg Jeuris zijn geld terug. Van Chang’s  belofte dat zij een alternatief zou bieden, heeft hij nooit meer iets gehoord. ‘In België zou dit een duidelijk geval van contractbreuk zijn en zou de eigenaar er niet zomaar onderuit kunnen’, stellen zij.

De politie en ROOD verwezen de Belgische student door naar studentenhuisvester SSH Utrecht. Die zoekt voor de Belgische student een woning. In de tussentijd logeert hij bij vrienden.

Chang was niet bereikbaar voor commentaar.