Clausule in contract: in 2011 een maand verkassen

Verschillede media berichtten rond het weekend over deze opmerkelijke clausule. De SSH steekt hiermee de helpende hand uit naar de gemeente, die het evenement wil binnenhalen. In december beslist het Europees Olympisch Comité hierover. Utrecht neemt het op tegen steden in Italië, Denemarken, Turkije en Letland.
Huidige studenten die een flat in De Bisschoppen huren, zullen geen last ondervinden van de bepaling omdat ze in 2011 afgestudeerd zijn. Toch vind voorzitter Mark Laagewaard van USF Studentenbelangen het ‘belachelijk’, zo zegt hij vandaag in de Volkskrant. ‘Je mag er toch op vertrouwen dat je bij een woningcorporatie een normaal contract onder ogen krijgt.’ SSH-directeur Ton Jochems erkent dat onduidelijk is of het contract voor de rechter stand houdt. (GR)