Cocktail voor eerstejaars Amersfoort

De nieuwe eerstejaarsstudenten van de Hogeschool Utrecht in Amersfoort zijn dinsdag 26 augustus welkom geheten op hun nieuwe school.

Dat gebeurde niet alleen met toespraken van wethouder Gerda Eerdmans, hogeschooldirecteur Ramses de Groot en voorzitter Geri Bonhof van het college van bestuur. Als welkomstcadeautje bood de school ze een gratis cocktail aan. De komende dagen staat voor hen in het teken van de Introductie Dagen Amersfoort (AID). In een restaurant op de Hof nuttigden ze dinsdagavond samen een maaltijd.

De Groot feliciteerde de studenten al, nog voordat ze ook maar iets hadden gepresteerd op zijn school. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat 92 procent van de hbo-studenten drie maanden nadat de studie is afgerond al een baan hebben. ‘Bovendien verdienen ze steeds meer, niet onbelangrijk natuurlijk’, vulde Bonhof hem aan.

De ongeveer tweehonderd studenten, van wie de meesten voor het eerst kennismaakten met Amersfoort, schreven zich dinsdagmiddag in bij het introductiecomité. Er staat ze heel wat te wachten. De organisatoren hopen dat veel Amersfoorters komen kijken naar hun activiteiten, zodat de studenten niet alleen met de stad, maar ook met de inwoners kennis kunnen maken. Donderdag staat er beachvolleybal op de Hof op het programma en een optreden van de popgroep IOS op het Lieve Vrouwekerkhof.