Drie miljoen euro zou de nieuwe huisstijl van de Universiteit Twente kosten. Volgens sommigen zelfs 4,2 miljoen. De verontwaardiging bleef aanvankelijk binnen de muren van de universiteit, maar nu heeft de VVD er kamervragen over gesteld.
Of het waar is dat de UT zoveel geld aan een nieuw logo heeft uitgegeven. Of het nieuwe logo niet door de eigen afdeling vormgeving gemaakt had kunnen worden. En kon dat geld niet beter aan de wetenschap worden besteed? Zulke vragen willen de liberalen graag beantwoord zien.
De Twentse collegevoorzitter Anne Flierman kan het allemaal uitleggen: ‘In een toenemend competitieve omgeving moeten we ons als UT nationaal en internationaal beter op de kaart zetten. We willen meer excellente studenten, talentvolle medewerkers en de nodige onderzoeksmiddelen aantrekken’, aldus Flierman in een persbericht .
Volgens de universiteit is de drie miljoen euro een broodje-aapverhaal . Het ontwerp van de huisstijl kostte slechts 6,75 ton, inclusief btw. De rest van het geld (2,2 miljoen euro) is gereserveerd voor de geleidelijke invoering ervan.
Veel studenten en medewerkers zijn niet overtuigd en vinden het logo ook niet indrukwekkend. Er zijn twee protestfilmpjes gemaakt: ze staan hier en hier.