Crossmediaal platform bij faculteit techniek

Studenten mediatechnologie in Amersfoort zijn een crossmediaal platform (tv, radio en website) begonnen. Het platform toont projecten waar studenten aan hebben gewerkt en behandelt onderwerpen over de opleiding en de faculteit Natuur en Techniek.

Het initiatief is een uitvloeisel van het keuzesemester Broadcast and Crossmedia Technologie, dat de studenten de eerste helft van het schooljaar volgden. Tijdens deze cursus leerden zij de technische vaardigheden van streaming media en maakten ze de plannen voor het medium. Een proefopstelling is online op www.crosstv.nl.

‘Van veel projecten die studenten tijdens de opleiding uitvoeren zie je na de beoordeling niets meer terug. Dat vonden wij zonde en daarom willen we ze via de website aan een breder publiek tonen’, zegt mede-initiatiefnemer Floris Vink. Daarnaast staan de mediakanalen open voor berichten, interviews, talkshows en dergelijke over zaken die met de opleiding en de faculteit te maken hebben. De tv-uitzendingen worden behalve op de website ook op tv-schermen in het schoolgebouw aan de Berkenweg in Amersfoort getoond. De items voor radio, tv en website gaan verzorgd worden door Arttech Media, de studentenvereniging van Mediatechnologie. (GR)