Cursus met Turkse universiteit

De faculteit Economie en Management (FEM) gaat samen met de Turkse universiteit TOBB masterclasses geven aan Turkse en Nederlandse ondernemers over crosscultureel ondernemerschap.

De cursussen vinden plaats aan de HU en de Turkse universiteit TOBB, die wordt gefinancierd door de Turkse kamers van koophandel. Zij starten in het najaar. Naar verwachting gaat het om tien tot vijftien cursisten per land. De doelgroep bestaat uit Turkse ondernemers die zaken willen doen met Nederland en vice versa.
De overeenkomst is een uitvloeisel van eerder gelegde contacten en is medio januari officieel bekrachtigd tijdens een congres van het Nederlands Instituut Hoger Onderwijs Ankara (NIHA), een organisatie die de uitwisseling van studenten in de twee landen wil bevorderen. Voor de HU waren aanwezig collegevoorzitter Geri Bonhof, FEM-directeur Jan Bogerd en Peter van Wijk, directeur van het Centre for Business and Management.
Volgens Van Wijk is Turkije een interessant land om mee samen te werken omdat het net als India en China een groeiende economie heeft. Daarbij studeren vrij veel studenten met een Turkse achtergrond aan Nederlandse universiteiten en hogescholen.