Dikke onvoldoende voor voorzieningen De Uithof

Bewoners van de studentenflats maken zich zorgen over het ontbreken van voorzieningen in De Uithof. Supermarkt De Spar bijvoorbeeld is te duur en het assortiment onvolledig.

Dat stelt de PvdA afdeling Utrecht in een verklaring. Onderzoek onder bewoners van studentencomplex Cambridgelaan wijst uit dat de dagelijkse voorzieningen een 4,3 scoren. De PvdA onderschrijft de wens van de bewoners voor uitbreiding ervan om zo tot een ‘volwaardige campus’ te komen.

De partij heeft schriftelijke vragen aan het college van b&w gesteld. Zo wil zij weten of het college bereid is om met bewonersorganisaties, de universiteit en marktpartijen op zoek te gaan naar verbeteringen van de leefbaarheid. Ook wil de PvdA weten of het huidige bestemmingsplan hiertoe belemmeringen opwerpt en of het college dit wil aanpassen.