EDGE beste studentcompany

Studentenbedrijf EDGE van de HU Amersfoort is zaterdag 17 maart tijdens de jaarlijkse marktdag in winkelcentrum Hoog Catharijne uitgeroepen tot beste hbo-company. De studenten small business and retail management bedachten het concept ‘Jouw groene tuintje’: een draagbare box met een moestuintje voor in huis.

Het draagbare tuintje is geschikt om diverse kruiden in te kweken op milieuvriendelijke basis. Het kistje is door de studenten zelf ontworpen en wordt gemaakt in een sociale werkplaats. De studenten verkochten tijdens de marktdag zo’n vijftig exemplaren.

EDGE is genomineerd voor de regionale filnale van de Stichting Jong Ondernemen op 25 april in Amersfoort. Tijdens een studiereis naar de ‘Aalborg Handelsskole’ staat een presentatie bij een Deens tuincentrum op de agenda.