Eerstejaars poseren voor groot UITlogo

Zo’n 3.200 eerstejaars studenten poseerden maandagochtend 11 augustus voor een kolossaal logo van de Utrechtse Introductie Tijd (UIT). Zij moesten een flinke tijd wachten voordat de luchtfoto werd gemaakt.

Het menselijk logo werd uitgevoerd op het parkeerterrein van de Jaarbeurs, waar de opening van de introductie plaatsvond. De foto verschijnt op een ansichtkaart die dinsdag rond het middaguur door de UITlopers kan worden afgehaald.

De kersverse studenten moesten een half tot een heel uur wachten op het vliegtuig van waaruit de foto werd geschoten. Dat kwam omdat de mensenmassa veel sneller dan verwacht uit de Jaarbeurs was gestroomd, zegt Stephanie Teters van de Introductie Commissie Utrecht.

Een studente werd tijdens het wachten om onbekende redenen onwel. Zij werd door de organisatie opgevangen en vervolgde daarna vrolijk het programma.