Geen ECHO-award voor HU-studenten

De drie genomineerde HU-studenten voor de ECHO-awards zijn buiten de prijzen gevallen. De uitreiking van de awards voor excellente allochtone studenten vond plaats op woensdag 1 april door minister Plasterk.

Mustapha Esadik (journalistiek en geschiedenis), Bewar Mussa (bouwkunde) en Wai Man Wong (life sciences) zagen de ECHO-award en Bèta Techniek Award aan zich voorbij gaan.

Leroy de Priester, student verpleegkunde aan de Hogeschool Zeeland, wint de ECHO-award in de categorie hbo. De Bèta Techniek Award hbo gaat naar Malika Azhimi, studente toegepaste natuurwetenschappen aan Fontys Hogescholen. Winnaar van de extra prijs Teaching for Excellence Award is Halil Karaaslan, student lerarenopleiding maatschappijleer aan de Hogeschool Rotterdam.

De winnaars mogen een summercourse volgen aan de University of California in de Verenigde Staten.