Gevelplaat bij Educatie neergestort

Een glazen gevelplaat van het gebouw van de faculteit Educatie is dinsdagavond 2 juni losgeraakt en neergekomen op het dak van de laagbouw. Een deel van het gebied onder het pand is afgezet.

‘Pas op! Niet betreden. Kans op vallende gevelplaten’, staat er op waarschuwingsbriefjes bij de afrastering. De oorzaak van het loskomen van de groene tegel op de zesde verdieping is nog onbekend. De gevelplaat is gemaakt van gehard glas en naar schatting twee vierkante meter groot.

De kans op herhaling is volgens de faculteitsdirectie klein maar wordt niet uitgesloten. Daarom is besloten een deel van het gebied af te zetten. Daarmee is ook een rijhelft van het fietspad onder het gebouw geblokkeerd.

De Hogeschool onderzoekt samen met de architect en leverancier van de platen de oorzaak van het incident. Ook wordt overwogen een tijdelijke overkapping aan te brengen om eventuele losgeraakte platen op te vangen.