HAL16 officieel open

Vrijdag 16 maart opent megastudentenhuis HAL16 aan de Archimedeslaan officieel haar deuren. Inmiddels wonen er vierhonderd studenten die voor een groot deel zelf meeklusten, in ruil voor een lagere huurprijs.

HAL16 is een project van Stichting Tijdelijk Wonen, die het pand tot april 2017 huurt van de eigenaar, projectontwikkelaar Aprisco. De studenten delen in groepen van tussen de 25 en 32 een grote, gezamenlijke woonkeuken, douches en toiletten. Onderin het gebouw bevinden zich ateliers van kleine bedrijfjes en kunstenaars en een horecaruimte waar regelmatig optredens en feestjes worden gehouden en waar bewoners (en bezoekers) ook kunnen eten.

Vrijdag zal burgemeester Aleid Wolfsen het gebouw officieel openen, daarna start een uitgebreid muziek- en theaterprogramma met onder anderen een YouTube Bingo Contest. De entree is gratis en de avond start om 17 uur.