Happietaria zet zich in voor Oeganda

Happietaria, het tijdelijke restaurant dat gerund wordt door studenten van christelijke studentenverenigingen, zet zich dit jaar in voor Oeganda.

De studenten serveren de gasten een heerlijk diner en halen zoveel mogelijk geld op voor het goede doel. Het ingezamelde bedrag gaat naar een programma dat Oegandezen leert voedsel van goede kwaliteit te verbouwen. Het project duurt vijf jaar en wordt uitgevoerd door een lokale partnerorganisatie met ondersteuning van de christelijke ontwikkelingsorganisatie Tear. Het programma biedt niet alleen acute hulp, maar richt zich met name op de lange termijn.

Happietaria loopt van 27 februari tot 20 maart en bevindt zich in het pand van Huis aan de Werf. Tweede Kamerlid en CDA'er Mirjam Sterk verzorgt de feestelijke opening op de eerste 'draaidag'.