Het is introtijd!

Bij de meeste HU-opleidingen zetten de kersverse eerstejaars deze week hun eerste schreden in het hbo-leven.

De een stapte op de fiets naar richting introkamp, de ander startte zijn studententijd met een speurtocht/kroegentocht door de binnenstad, of babbelde met docenten over hun nieuwe opleiding (sommigen deden zelfs een assessment). De gezamenlijke opleidingen social work van de faculteit Maatschappij & Recht bleven in De Uithof, gezellig in hun eigen festivaltent.

Voor sommigen was het niet de eerste ontmoeting met de stad, tijdens de Utrechtse Introductie Tijd (UIT) twee weken geleden hadden ze al van het studentenleven geproefd. In Amersfoort starten vandaag de Amersfoortse Introductie Dagen (AID), voor alle eerstejaars van de HU-opleidingen daar.

En vanaf volgende week, als alle anderen ook weer richting Uithof komen, zijn de nieuwe eerstejaars al niet meer van echte studenten te onderscheiden.